Crisis crises communicatie reputatie

Crisismanagement & woordvoering

Een staking, brand, een ontslagronde, rechtszaak of inspectie, u moet onmiddellijk in actie. Op het slechtst mogelijke moment bevindt u zich opeens midden in een mediastorm. Snelle en precieze actie is dan noodzaak.

U bent natuurlijk goed voorbereid, heeft misschien al eens een media- en/of crisistraining gevolgd. Maar de praktijk is altijd nét iets anders. U heeft behoefte aan een adviseur die snel kan instappen om de eerste storm het hoofd te bieden. Die met u een strategie opstelt voor het vervolg.

Smart&Able levert deze crisiscommunicatie. Wij zijn 24/7 bereikbaar en beschikbaar. Kunnen snel tot de kern van een probleem doordringen en adviseren niet alleen, maar voeren ook uit. Dat contact met de pers, met andere stakeholders, met de overheid - wij kunnen u daarbij met raad en daad bijstaan.

Het belangrijkste: regie (terug)krijgen. Om zo inhoud en tempo zelf zoveel mogelijk te kunnen bepalen. Maar ook om vooruit te kijken: wat staat ons te doen ná de crisis? Wie hebben we daarbij nodig? Wat moet intern worden aangepast om een nieuwe crisis te voorkomen? En hoe de reputatie weer volledig te herstellen?

Maar eerst deze crisis.

Crisismanagement

Van de ene op de andere dag, van de ene op de andere minuut staat u in het middelpunt van een mediastorm. Het is dan zaak om snel te reageren, waarbij de zorgvuldigheid voorop staat. Met u bedenken wij de beste reactie of actie: de inhoud, maar ook de methode.

Woordvoering

Bent u op zoek naar een ervaren woordvoerder die u (tijdelijk) bijstaat in uw contact met de media of die het eerste aanspreekpunt is voor journalisten? Smart&Able is 24/7 bereikbaar en helpt u de woordvoering snel op orde te krijgen. Incidenteel of structureel.

Smart&Able heeft ruime ervaring in woordvoering en journalistiek en weet hoe de media werken. We kennen journalisten en zij kennen ons. Dat helpt.

Volg ons